Našo vizijo bomo uresničevali s temeljnimi cilji predšolske vzgoje, ki so opredeljeni v 4. členu Zakona o vrtcih in s cilji Kurikula za vrtce.
Cilji predšolske vzgoje so:
- razvijanje sposobnosti razumevanja in sprejemanja sebe in drugih;
- razvijanje sposobnosti za dogovarjanje, upoštevanje različnosti in sodelovanja v skupinah;
- razvijanje sposobnosti prepoznavanja čustev in spodbujanje čustvenega doživljanja in izražanja;
- negovanje radovednosti, raziskovalnega duha, domišlije in intuicije ter razvijanja neodvisnega mišljenja;
- spodbujanje razvoja za učinkovito in ustvarjalno uporabo govora, kasneje pa tudi branja in pisanja;
- spodbujanje umetniškega doživljanja in izražanja;
- spodbujanje gibalnih sposobnosti in spretnosti;
- posredovanje zanj različnih področij znanosti in iz vsakodnevnega življenja;
- razvijanje samostojnosti pri higijenskih navadah in pri skrbi za zdravje.
Cilji Kurikula za vrtce so:
- bolj odprt in fleksibilen kurikulum v različnih programih za predšolske otroke,
- pestrejša in raznovrstnejša ponudba na vseh področjih dejavnosti predšolske vzgoje v vrtcih,
- bolj uravnotežena ponudba različnih področij in dejavnosti predšolske vzgoje v vrtcih, ki hkrati ne onemogoča poglobljenosti na določenih področjih,
- večje omogočanje individualnosti, drugačnosti in izbire v nasprotju s skupinsko rutino,
- oblikovanje pogojev za večje izražanje in ozaveščanje skupinskih razlik (nediskriminatornost glede na spol, socialno in kulturno poreklo, svetovni nazor, narodo pripadnost, telesno in duševno konstitucijo),
- večje upoštevanje in spoštovanje zasebnosti ter intimnosti otrok,
- dvig kakovosti medosebnih interakcij med otroki ter med otroki in odraslimi v vrtcu,
- rekonceptualizacija in reorganizacija časa v vrtcu,
- rekonceptualizacija in reorganizacija prostora in opreme v vrtcu,
- večja avtonomnost in strokovna odgovornost vrtcev in njihovih strokovnih delavcev,
- povečanje vloge evalvacije (kritičnega vrednostenja) pri načrtovanju življenja in dela v vrtcu,
- izboljšanje informiranja in sodelovanja s starši.
Načela:
- načelo demokratičnosti in pluralizma;
- načelo odprtosti kurikula, avtonomnosti ter strokovne odgovornosti vrtca in strokovnih delavcev v vrtcu;
- načelo enakih možnosti, upoštevanje različnosti med otroki ter načelo multikulturalizma;
- načelo omogočanje izbire in drugačnosti;
- načelo spoštovanja zasebnosti in intimnosti;
- načelo uravnoteženosti;
- načelo strokovne utemeljenosti kurikula;
- načelo pogojev za uvedbo novega kurikula;
- načelo horizontalne povezanosti;
- načelo vertikalne povezanosti oz. kontinuitete;
- načelo sodelovanja s starši;
- načelo sodelovanje z okoljem;
- načelo timskega načrtovanja in izvajanja predšolske vzgoje ter strokovnega spopolnjevanja;
- načelo kritičnega vrednotenja (evalvacije);
- načelo razvojno-procesnega pristopa;
- aktivnega učenja in zagotavljanje možnosti verbalizacije in drugih načinov izražanja.